vrijdag 16 september 2011

Groot was haar liefde...

Hallo lieve blogvolgers,

Vandaag laat ik een kaartje zien, één van een soort waar je niet te vaak één van wil maken...een rouwkaart!
Ondanks het verdrietige thema vind ik zelf op deze momenten een zelfgemaakte kaart geschikter als een gekochte, dus alles op tafel en ik ben aan de slag gegaan.

Toen ik de sketch van Dutch card lovers zag, toen 'zag' ik het meteen voor me! Raar is dat soms hé, de ene keer weet je meteen wat je wilt en een andere keer zit je maar te dubben en te proberen en niks lukt of lijkt goed op jouw manier:-)

De basis is van zwart en grijs cardstock. De challenge was deze keer ook alles in één kleur, maar zwart en grijs vallen volgens mij onder 1 kleurschakering. Want licht zwart en donker zwart is er niet volgens mij...haha!


Op het grijs karton heb ik met een stempel van Artemio een achtergrond gestempeld en die bewerkt met grijze embossingpoeder. Met een pons van Martha Steward heb ik een rand gemaakt aan beide kanten aan een stuk licht grijs karton. Daar overheen heb ik met een cutting en embossingmal van Joy crafts een rand gemaakt en daar doorheen een zwart lint geregen. De bloem heb ik twee keer uitgesneden en die met foamblkjes verhoogd erop gezet en bewerkt met glossy accents!

Met een stansje van Spellbinders, Fancy tags 3, heb ik uit zwart cardstcok een mooie vorm gehaald en in het midden op licht grijs een ovaaltje gezet met daar een tekst op. Verder nog een Doo-hickey van Magnolia, een vlinder, deze ook weer bewerkt met glossy accents en 4 hotfix steentjes.


Met een andere Doo-hickey van Magnolia nog een tag gemaakt en die voorzien van een persoonlijke tekst. De tag is 'verstopt' in de kaart, ik heb precies over de lijn van de stempel een opening gemaakt en toen het karton vastgelijmt aan het stuk erachter, maar in het midden de boel lijmvrij gelaten:-)

Verder nog een zwart stuk lint, kant, 2 kleine vlindertjes en diverse maten hotfixsteentjes!

Ik weet dat de kaart inmiddels op de plek van bestemming is en het gebaar inderdaad enorm gewaardeerd werd!

Deze kaart laat ik ook mee doen bij Creative inspirations wednesday challenge blog en Crafty ribbons challenge.

Ik wil iedereen een heel fijn weekend toe wensen. Het weer lijkt niet veel goed, maar dat betekend wel weer wat knutseltijd...hihi! Morgen ben ik in Raalte te vinden voor mijn eerste copic workshop die wordt gegeven door Nicole Verkooijen. Ik heb er zin in!!!

Verder moet ik nog aan de slag omdat mijn verjaardagskaart, voor Aletta, niet is aangekomen. En als klap op de vuurpijl bleek dat een geboortekaartje voor vrienden van ons ook nooit is verschenen. Ik baal als een stekker, leve de TNT... Ook doe ik weer mee met de Nederlandse swappers, dus daar moet ik ook nog voor aan de bak...haha!

Ook moeten we nog op een verjaardag, dus of ik uberhaupt wel knusteltijd heb dit weekend ik en blijf de vraag! Maar Aletta, er komt een kaart aan ergens volgende week...tenminste, dat hoop ik!

32 opmerkingen:

Stampidoe@gmail.com zei

Net op tijd een hele mooie stijlvole rouwkaart is altijd ene lastig onderwerp om te maken, bedankt voor het meeodne met dcl

Anke zei

Wat een prachtige kaart. Het tekstje vind ik heel mooi en raakte me.
groetjes Anke

Елена zei

И хотя тема открытки печальна, но такова наша жизнь, что когда-то и ей приходит конец.... Но выполнено все очень и очень мило и от души. Нравится ваша работа.
С теплом, Елена

Tinie zei

De rouwkaart is erg mooi! Veel plezier morgen en sterkte met alle drukte!
groetjes Tinie

Esther zei

Hele mooie kaart geworden.
De tekst vind ik ook erg passend voor deze kaart.

Groetjes Esther

Rosalien Zwackhalen zei

Een prachtige rouwkaart en heel stijlvol. Een moeilijk onderwerp om daar een mooie kaart van te maken maar het is jou helemaal gelukt. In één woord prachtig.
Bedankt voor het meedoen emt de DCL.

Groetjes Rosalien

Marlies zei

Een hele mooie en stijlvolle kaart Mieke, met een mooie tekst.
Je kerstkaart hieronder vind ik ook super mooi.
Fijn weekend,
groetjes, Marlies

Marianne Reijgersberg zei

Mieke, wat een mooie persoonlijke rouwkaart heb je gemaakt. Ik ben het helemaal met je eens dat dit zeker op zulke momenten dubbel gewaardeerd wordt. Je tekst op de voorkant vind ik heel mooi. Ook op de tag hoor, maar die kende ik al.

Morgen heel veel plezier, wat had ik er graag bijgeweest. Ik krijg de tips wel door he.
Ik heb dit weekend ook weinig tijd. Mijn moeder is jarig. En dat gaan we vieren met alle kinderen en kleinkinderen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid haar laatste zijn, dus gaan we er heel erg van genieten.
Groetjes Marianne

Cornelie zei

heel erg mooi gemaakt zeg!
groetjes cornelie

Unknown zei

Dit is een hele stijlvolle kaart Mieke heel mooi gedaan.

Lieve groetjes Suze

Anneke. zei

Deze kaarten moet je niet vaak maken, maar jou kaart is heel stijlvol en zal met zo'n mooie tekst zeker gewaardeerd zijn.
Groetjes Anneke.

Anja zei

Dit is echt heel mooi.

fijn weekend.Lfs Anja Xxx

Marijke zei

Wat mooi en stijlvol gemaakt Mieke, prachtige teksten! Wat vervelend dat je kaartjes niet zijn aangekomen, steek je veel tijd in..........grrrr. Veel plezier nog van het weekend en succes nog met freubelen.
Groetjes, Marijke en Chantal

Jolanda Cuper zei

Dit is een geweldige kaart! Echt vervelend dat we ze nodig hebben. Maar het is wel veel persoonlijker zo'n kaart! Succes met het makenvan de kaarten en de swappers uitdaging!
Groetjes Jolanda.

Fieneke zei

Nooit leuk om een dergelijke kaart te moeten sturen, maar ik vind hem erg mooi. Ook hele mooie teksten.
Geniet van je copic workshop!
Groetjes Fieneke

arjette zei

Wat een prachtige kaart zeg, schitterend....
Enneehh gefeliciteerd met je 1e prijs bij het nederlandse kaarten blog, leuk!!! (ik was 2e..)
Fijn weekend!!!

gr. arjette.

marja zei

Ontzettend mooi gemaakt Mieke! De tekst is heel mooi.
Fijn weekend.

Groetjes Marja.

corryskaart zei

hoi mieke
nou ik zie het somber in voor je met je knutseltijd:-))
maar dit is wel zo een pracht kaart echt helemaal geweldig!
groetjes van corry

GerJanne zei

hoi Mieke,

wat een lieve en mooie kaart heb je gemaakt! Het is moeilijk om iets te maken, maar ik denk dat je er heel goed in geslaagd bent.
Enne...gefeliciteerd met je prijs!!

GerJanne

Maia zei

Prachtig mooie tekst op een super kaartje!
Fijn weekend,
Groetjes Maia

Sieta zei

Een geweldig mooie kaart is het geworden.
Deze kaarten maak je liever niet, maar tja het leven eidigt voor ons allemaal een keertje en als nabestaande is het altijd weer een troost, een kaart te krijgen wat met liefde is gemaakt.

Lieve groetjes Sieta

Anneke zei

Hoi Mieke, wat een mooie en stijlvolle kaart! En spijtig genoeg hebben we er ook zo'n nodig he!
Nog een heel fijn weekend, en veel plezier op je copic workshop :)
Groetjes Anneke

Tinie zei

Wat een bijzondere kaart, prachtig gemaakt en wat een super mooie teksten!!!

Groetjes Tinie

Wilma zei

Hallo Mieke,
Helaas hebben we condoleance-kaartjes ook af en toe nodig. Ik deel je mening over het maken van deze kaarten.....ze horen er zeker bij en jij hebt een heel MOOI persoonlijk kaartje gemaakt.
Even iets heel anders.....nee hoor.....ikkus was niet stiekem jarig ☺☺☺.....
Nog een fijne avond en een fijne ☼-dag toegewenst.
Liefs Wilma

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een super mooi kaartje en wat en prachtige tekst op de label.
Ik maak deze kaartjes liever ook niet, maar soms ontkom je er niet aan.
Groetjes van Jacqueline

Christa zei

Hoi Mieke , en hoe was de workshop bij Nicole ?? Tips zijn ook bij mij welkom.... De kaart is werkelijk prachtig ; wat heb je daar een mooie draai aan gegeven. Ik heb nog nooit een rouwkaart gemaakt. En dan die TNT : WAARDELOOS ! Zoveel werk van je kaartjes gemaakt en dan komen ze nooit aan....Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Echt balen. Creatieve groetjes van Christa.

miriam zei

Het is wel een hele mooie stijlvolle kaart geworden ,ondanks dat deze lastig blijven en je ze liever niet maakt.
bedankt nog voor je deelname aan dcl
gr miriam

Janny zei

Wat een prachtige stijlvolle kaart heb je gemaakt zeg, en wat een prachtige teksten, ik denk dat niemand deze kaarten graag maakt,
lieve groetjes Janny

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Het is niet leuk dat je dit soort kaarten nodig hebt maar hij is prachtig heel mooi zo met het grijs erbij.

gr Agnes

pinky zei

Absolutely gorgeous! Thanks for joining us at Crafty Ribbons.
Pinky

Diamond Doll zei

Gorgeous card Mieke.Thanx for joining us for our second challenge at CRAFTY RIBBONS.
(hugs)
Trish (-:

Jilly zei

You used less than three colours, it is totally stunning work for my Christmas work, I plan to start it as soon as possible. I added your creation, also.
r4 card