zondag 19 maart 2017

Hoera...weer een jaartje erbij!


Hallo allemaal,
Gisteren was ik ‘het duifje’ op het blog van Hobbycompleet de Duif die de blogvolgers van een beetje inspiratie mocht voorzien. 
Ik heb gewerkt met een mix van stempels, een mask, ronde Gelli Plate, Distress Oxide en Faber Castelle Polychromos potloden en dan op de Mieke manier:-)
Ik ben begonnen met twee kleurtjes Distress Oxide aan te brengen op de Gelli Plate. Met een mask van Pronty heb ik een ‘printje’ aangebracht op mijn ronde Gelli Plate en daarna heb ik die voorzichtig afgedrukt op een stuk Strathmore papier.
In die mooie gekleurde cirkel die is ontstaan stempel ik met zwarte Archival Inkt 3 rozen van Katzelkraft – Les Roses.
De middelste roos heb ik eerst gestempeld. Met het mask papier van Inkadinkado kun je dan de roos bedekken met een ‘kopie’ van je roos om vervolgens de andere twee rozen te stempelen, zonder dat je de  rozen dan door elkaar stempelt! Ik bewaar de mijn masks die ik maak altijd, omdat je ze tig keer kunt gebruiken.
Op bovenstaande foto zie je hoe je stempelafdruk eruit ziet met een mask er op. Dit is overigens een foto van een andere roos dan ik op deze kaart heb gebruikt. Maar dat veranderd niks aan de werkwijze natuurlijk:-)
Dan komt voor mij het leukste stuk van het maken van kaarten…inkleuren!
Deze keer heb ik mijn blik met Faber Castell – Polychromos gepakt en gekozen voor een paar bij elkaar passende kleurtjes van licht naar donker. Voor het donkerste stukje schaduw pakte ik een grijstint.
De kleuren die ik heb gebruikt zijn:
181 – Blauw-grijs
133 – Magenta
125 – Purper middel
123 – Fuchsia
128 – Purper fel
129 – Rose
Het materialen lijstje van deze kaart
Als er vragen zijn dan stel ze gerust onderaan het bericht. Ik kom zeker terug om je een antwoord te geven!
Een hele fijne dag en graag tot de volgende keer!

Geen opmerkingen: