maandag 25 juli 2016

Tutorial: Haren kleuren in groen-geel tinten

Goedemorgen allemaal,


En toen was het alweer maandag, gisteren was mijn tutorial al te zien op het blog van Copic Marker Benelux
Het is er eentje over het haren inkleuren met groen-geel tinten en hoe je daar een mooie natuurlijke verloop in krijgt.

Ik heb gewerkt met een digi van Sureya Devianr Art. De digi heet Midnight Snack Gone Wrong en is getekend door Jade Dragonne.

De gebruikte Copic Markers voor het haar zijn Y00, Y11, YG13, BG13, BG18 BG49 en BG78.

Door middel van een rij foto's laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik de verschillende lagen kleuren aan breng. Ga even rustig zitten, want het is weer een hele reeks:-) 

Ik heb eerst haar huis ingekleurd, waar daar begin ik altijd mee.
Ik heb voor de huid de kleuren E0000, E000, E00, E21 en E11 gebruikt.


Ik ben begonnen met lijntjes Y00


Daarna voor een gedeelte over de Y00 wat lijnen in de kleur Y11. Ik heb bewust niet alle lijntjes even lang getekend, onze haren zijn ook niet allemaal even lang.


En daarna weer terug naar de Y00 om zo de Y11 een klein beetje te blenden. Je ziet dat ik niet helemaal bovenaan ben begonnen in haar haarbos, maar daar komen straks de donkere kleuren nog te zitten.


Nu heb ik de YG13 gepakt en heb weer op gevoel wat streepjes gezet in het haar.


Daarna weer terug naar de Y11


En weer terug naar de lichtste tint de Y00. Als je dan nog niet tevreden bent kun je nog een keer de stappen YG13, Y11 en Y00 herhalen. Dat heb ik wel gedaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.


Daarna ben ik begonnen met de donkere kleuren. Te beginnen bij de BG13.
Ik ga langzaam wel iets verder bovenin beginnen met kleuren.


De lijnen van BG13 heb ik wat geblend door nog een keer de YG13 te pakken.


Daarna heb ik met de BG18 helemaal bovenin, de donkerste plekken, wat streepjes gezet. Niet te veel, je moet immers ruimte houden om van donker naar licht te werken en weer terug naar donker. En over de BG18 een paar streepjes BG13 en vanaf die kleur weer naar de YG13.


Vervolgens heb ik een paar streepjes gezet, weer op de donkerste punten(schaduw), met de BG49. En die weer uitgeblend met de BG 18 en daarna de BG13.



Als laatste heb ik nog een heel klein beetje BG78 geplaatst en ben ik vervolgens nog een keer met de BG49 en de BG18 er over heen gegaan om het kleurverloop weer mooi te krijgen!


Ook deze laatste stap kun je herhalen tot je het donkerste punt donker genoeg vindt. Hier boven zie je dat ik dat ook heb gedaan en dat het haar nog meer diepte daardoor heeft gekregen!


Nu zie je een hele mooie overgang van donker naar in het midden licht en dan weer terug naar donker. Nu is het tijd om zo stap voor stap alle haren in te kleuren. Ik werk zelf het liefst in stukjes, maar er zijn ook mensen die alle haren in één keer meenemen!

Ik ben vergeten een foto te nemen toen ik klaar was met de haren. O nee toch niet, ik heb er eentje met mijn telefoon gemaakt om te kijken of ik tevreden was. Heel gek, maar dat zie ik vaak pas als ik een foto van mijn werk zie. 


En dan nu de kaart die ik ermee gemaakt heb!


Ik heb de kaart bewust wat simpel gelaten zodat het hele plaatje wat beter tot zijn recht zou komen. 'Frutsels' leiden vaak weer af van dat waar het eigenlijk om gaat hier op het blog. Kleuren met Copic Markers. Het design papier komt uit een blokje van S.E.I. - On the coast.


Ik zal de rest van de kleurnummers ook nog even vermelden

Jurk - Bv20, BV23, BV25 en BV29
Beer - E30, E31, E33 en E35
Pizza - Een paar lukraak gepakte YR, Y en R tinten
Lampje - Y00, Y11 en Y13
Blauwe achtergrond - B00., B1 en B21

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is na alle foto's, het waren er wel weer heel veel hé!

Bedankt dat jullie de moeite
hebben genomen om de hele reeks te bekijken en ik hoop dat jullie er wat een hebben gehad! En zijn er vragen dan kun je die hieronder altijd aan me stellen.

Een hele fijne maandag allemaal en graag tot de volgende keer.





1 opmerking:

Irene zei

Mieke ik heb ze stuk voor stuk aandachtig bekeken en ik vind het echt super je dit in zulke kleine stukjes opbouwt en aan ons laat zien. Dikke dikke pluim en het eindresultaat is keigaaf en dat is je nieuwe blogfoto ook!
Ik ga er weer vandoor, je weet wel waar heen..................

Liefs, xx Irene