zaterdag 29 juni 2019

Oddella Ickyink Twig met groene haren


Goedemorgen allemaal,

We hebben een warme juni maand achter de rug. De één kan daar goed tegen, de ander weer wat minder... Ik hoor bij de laatste groep, maar ik klaag niet hoor:-) 

Gisteren was het mijn beurt om op het blog van Colourstock een bijdrage te leveren, vandaag plaatst ik hem natuurlijk nog een keer op die van mezelf.
Ik ben voor jullie aan de slag gegaan met een digi van PolkaDoodles - Oddella Ickyink Twig.

5 van 

Toen ik deze stoere chick zag dacht ik aan groen en grijs. Ik besloot op haar huid na, ook niet meer kleuren te gaan gebruiken. Ik houd wel van mezelf uitdagen!

Voor de huid gebruikte ik E000, E00, E21 en E11

Toen moest ik besluiten... Worden de haren groen of grijs??? 
Mijn dochter zei groen mam!



Ik ben begonnen met de YG000 als 'basislaag'.
Als ik haren kleur doe ik dat vaak in twee of drie kleurlagen, dus doe ik die eerste vaak niet heel nauwkeurig. 
De eerste kleurlaag bestaat uit YG67, YG63 en YG61.


Dan pak ik er een tint donkerder bij en dat is de G29, deze kleurlaag doe ik wel nauwkeuriger. Na de G29 komt de eerste serie er weer achteraan. De YG67, YG63 en de YG61 en de YG000 gebruik ik nu niet meer.

Ik ben dan nog niet tevreden en herhaal stap 5 t/m 8 nog één keer! Nu zitten er dus 3 kleurlagen op en dat kan prima op het Perfect Colouring Paper. 


Dat was natuurlijk nog maar één lok, nu moet de rest van haar haren nog! 


 She is looking pretty.... ook al heeft ze groene haren vind ik.

De rest moest natuurlijk ook nog ingekleurd en dat heb ik met W0, W2, W4, W6 en W8 gedaan.
En de groene markers gebruikte ik ook nog voor wat kleine accenten!

Op de huid na heb ik dus maar tien markers gebruikt en dat is voor mijn doen best weinig.

Met best een leuk resultaat! Je hoeft niet perse een hele berg Copic Markers te hebben om er echt mee uit de voeten te kunnen.



Ik wil jullie allemaal een hele fijne vrijdag toe wensen en natuurlijk een prettig weekend!
En voor de mensen die al vakantie hebben, geniet ervan!






Geen opmerkingen: