vrijdag 14 juli 2017

Be Yourself



Hallo lieve blogvolgers,
Op deze dag kom ik weer een keer langs met een klein beetje inspiratie voor jullie!
Deze kaart heb ik gemaakt voor het blog van Hobbycompleet de Duif.
Ik ben aan de slag geweest met een Slapstick/Cling stempel van Penny Black - Lustrous.
Dit is een zogenoemde brushstroke stempel. Je kunt met verschillende kleurmediums de stempel als het ware inkleuren en dan afdrukken op je papier. Gebruik je Copic Markers, Zig markers, Tombows, Aquatwins of zoals ik heb gedaan de Distress ink pads.
Je kleurt dus niet op het papier zoals je normaal doet, maar op de stempel zelf. Hierdoor krijg je een aquarel-look!
De tekst is ook van Penny Black - Be. In dit setje kun je het woordje 'Be' combineren met allerlei woordjes, ik koos deze keer voor 'Yourself'.

Ik heb voor deze techniek mijn M.I.S.T.I. gebruikt!
Zo kun je laag voor laag werken en kleur voor kleur en wel steeds je stempel op dezelfde plek op het papier plaatsen. Omdat ik met Distress Ink pads heb gewerkt, heb ik aquarel papier gebruikt!
Ik heb eerst de rozen en bessen gestempeld en daarna de blaadjes. Eerst de lichtste kleur en daarna de donkere.
Als je tevreden bent met je afdrukje kun je in dit geval ook de kleur nog wat mengen met water en een kwastje omdat de inkt op waterbasis is. 
Of juist nog wat kleur toevoegen of ergens nog wat schaduw aanbrengen.

Gebruikte materialen zijn:

Deze techniek had ik al wel geprobeerd met de Copic Markers, maar nog nooit met Distress Ink. Het was wel even wennen, maar ik ben niet ontevreden met het resultaat. 
Zijn er vragen, dan stel ze gerust en voor nu wens ik jullie een fijne dag toe!

Geen opmerkingen: