dinsdag 23 mei 2017

Think happy thoughts and you can fly!



Goedemorgen allemaal,

Gisteren was ik aan de beurt voor een blogpost op het blog van Colourstock.

Ik vind het heerlijk om bloemen in te kleuren op dit moment en ik laat jullie in een foto tutorial zien hoe ik dat deze keer heb gedaan!

Ik heb uit mijn lade een stempel gepakt van IndigoBlu - Blazing Poppies.
Het is niet de nieuwste, maar wel eentje die ontzettend mooi is en blijft!



Ik heb de bloemen ingekleurd met R000, R01, R20, R22, RV14, E17 en E18.
Hieronder zie je in stap voor stap foto's hoe ik te werk ben gegaan.


Op de eerste foto heb ik een klein stukje met de R22 ingekleurd.   
Op de tweede ben ik met de R20 een klein stukje over de R22 heen gegaan.
Op foto 3 heb ik weer een stukje extra gepakt met de R01
Foto 4...met de lichtste kleur, de R000, heb ik de kleur nagenoeg helemaal laten uitvloeien naar wit. Houd het klein, kleur niet je hele bloemblad in.


Dan ga je de stapjes overnieuw doen, maar met twee kleurtjes extra.
Ik ben nu begonnen met de E17, slechts bij de bloemkern een keel klein beetje.
Op de tweede foto heb ik op de E17 de RV14 gezet met een kein stukje overloop.
En op foto 3 heb ik de R22 weer gepakt en eerdere stappen herhaald.


Op de bovenstaande drie foto's zie je de stappen met de R20, R01 en R000 om zo de kleur weer bijna helemaal naar wit te krijgen. Nog steeds ben ik nog maar halverwege het bloemblaadje met mijn kleur!


Kleuren met Copic Markers betekend veel en vaak stapjes herhalen! En dan af en toe met een kleurtje meer...

Ik herhaal alle stapjes die ik al twee keer heb gemaakt nog één keer. 
Maar deze ronde begin ik met de E18, waarmee ik kleine stipjes zet bij de bloemkern.
Op foto twee heb ik de E17 gebruikt.
Op foto 3 de RV14 weer een stukje verder.
En op de vierde foto de R22.


 Nu nog de laatste drie stappen, de R20, R01 en R000.
Ik heb ervoor gekozen om de bloem licht te houden en ben dus maar tot ongeveer de helft gegaan met kleuren. Je kunt de kleur natuurlijk ook op het hele blad zetten en dan wordt de bloem donkerder.


Hier zie je de bloem nu de helemaal is ingekleurd, op de bloemkern na. Die doe ik later!


Hier zien jullie de kaart die ik heb gemaakt toen ik het afdrukje helemaal in had gekleurd!
Met een tekst stempel van Penny Black en drie sequins heb ik de kaart afgemaakt.


Ik heb de volgende markers ook nog gebruikt:

Bloemkern - Y17, YR24 en YR27
Blad - YG13, YG17 en YG67
Achtergrond - B000, B60, B91, B93 en B95


 Ik hoop dat ik jullie alles duidelijk heb uitgelegd en zijn er vragen dan stel ze gerust. 

Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne dag en graag tot de volgende keer!



Geen opmerkingen: